Inhouden/uitvallen bij koude-halfwarme motor

8 reacties

Merk
Alfa Romeo
Model
156
Type
156
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.6
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 14-10-2006 15:24

Mijn 156 heeft sinds een tijdje het volgende probleem: na het starten en wegrijden begint na ± 1 kilometer de motor in te houden, je moet het gaspedaal dan helemaal tot de bodem in trappen en dan blijf je rijden. Heb je dit probleem voor een stoplicht, dan valt de motor uit, geef je tijdens het bijna uitvallen gas, dan reageert de motor heel langzaam en ploft af en toe. Na het stilvallen slaat de motor direct weer aan zonder problemen, en als hij op temperatuur is, is er niets aan de hand. Wie weet de oplossing ??

Help..