distributie 850 glt 2.5

2 reacties

Merk
Volvo
Model
850
Type
Onderwerp
Motorcode
2.5 automaat
Eerste inschrijving
januari 1992
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 14-10-2006 16:19

[65847] ik heb net de 850 van mijn schoonouders bekeken , en aangezien ik normaal alleen aan (oude) fiats sleutel vraag ik hier maar even om advies.

de afdekkap van de distributie is aan de bovenzijde helemaal doorgesneden door de distributiesnaar , die heeft dus kennelijk niet in het midden van de distributietandwielen gelopen.

nu is de snaar geknapt en ik vraag me af of het zinnig is de kop er af te halen en eventueel een paar kromme kleppen te vervangen , of is de kans groot dat het blok onherstelbare schade heeft opgelopen.

wat kan de oorzaak van het scheeflopen van de snaar en het knappen zijn.

de snaar heeft er 60.000 km opgezeten.

het blok heeft welliswaar 330.000 km gelopen , maar liep tot nu toe probleemloos

hans.