Geplaatst: 22-06-2004 19:35
[14720] als je de motor start en hem op 3000 t/min houd valt het vermogen terug totdat hij stil valt de compressie valt weg heb ik gemeten ook heb ik na de koude start de oliedruk gemeten loopt op tot 7-10 bar afh. van toerental
de klepstoters worden dus open gedrukt zodat de kleppen niet meer sluiten
ik heb het oliedrukventiel in het carter al twemaal uit elkaar gehad de plunjer en cilinder beetje afgeschuurd zodat deze zeker niet blijft hangen maar het probleem blijft
als je de motor enkele minuten stationair laat warm draaien is er geen probleem
ook heb ik verschillende diktes olie geprobeerd zit nu 10w40 halfsynt. in iemand ervaring met dit probleem