Koppeling/Versnellingsbak

4 reacties

Merk
Opel
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 22-07-2005 19:21

[35308] Mijn Astra G Station (114.000km), met een X16XEL, maakt een jank geluid bij de versnellingsbak.

Dit geluid is er alleen wanneer een versnelling is ingeschakelt en de koppeling is gekoppelt. Acceleren maakt het geluid wat erger en bij decellereren blijft het geluid.

Buitentemperatuur en mototemperatuur lijken wat invloed te hebben, hoe warmer hoe minder het geluid.

Dacht in eerste instantie aan het hydro-druklager, maar deze kan je toch alleen horen bij ingetrapte koppeling...

Groeten Michael.