Plots op 3 cilinders

4 reacties

Merk
Ford
Model
Mondeo
Type
Onderwerp
Motorcode
1600 16V Zetec
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 27-12-2007 19:17

[95622]Klant heeft op de snelweg een auto ingehaald, toen ie er voorbij was nam hij het gas terug om weer naar de 120km terug tegaan. Eenmaal weer op snelheid weer een beetje gas gegeven om op cruse snelheid teblijven liep de motor op 3 cilinders.

We hebben het volgende al venieuwd: Bougies en kabel + bobine.

Als de auto hoger in toeren (4000+) loopt en moet trekken dan merk je niets.

Het volgende al geprobeert:

Van de 2de cilinder de stekker van de inspuiter afhaal reageert ie daar niet op, bij de andere 3 valt ie direct terug in toeren. De weerstand van de inspuiter is ok, de spanning op de inspuiter is ok.

De klant zelf had compressie gemeten en van de 2de, zou ok zijn.

Zelf nog eens compressie gemeten... foute boel.

Ik vermoed een kromme klep.