Geplaatst: 21-11-2003 18:49
[6423] Hallo collega's,
Misschien kunnen jullie mij eens helpen met het volgende probleem bij een pontiac firebird uit 1995 met ABS.
De klacht van de klant is dat het rempendaal tijdens remmen keihard aanvoelt.Het probleem is volgens de klant ontstaan na het vervangen van remblokken (voor en achter).
Het pendaal is echt inderdaad volgens me collega keihard tijdens het (hard)remmen en voelt niet goed aan.(zelf niet mee gereden en volledig aan gewerkt).
volgende testen zijn uitgevoerd:
- vacuüm bekrachtigging.Na het starten zakt het rempendaal.Hij werkt dus wel goed.
- ABS systeem uitgelezen "geen foutcodes"
- ABS systeem ontkoppelt. voedingen,stekkers losgekoppelt.geen invloed.
- Met de testkast gereden en kijken of rare waarnemingen waren.Kon zelf niks op data lijst wat raars waarnemen.
- ABS test uitgevoerd.Nat wegdek,hier functioneerde hij normaal.Je merkte dat ie werkte en op de testkast kon je dit ook waarnemen.
- remmen doorgespoelt.Kwam gewoon elke remklauw hydraulische vloeistof.
- We hadden nog een setje remblokken liggen van deze type remsysteem.Heb dus nieuwe blokken gemonteerd.Geen invloed.
- ontluchtingnippel open gezet en kijken of je tot de bodem kon trappen en dit was geen probleem.
- Er kwam nog een goeie klant langs met een camaro.Deze had zelfde remsysteem en deze voelde wel goed aan.
Ik had ooit eens gehoord van een oud collega dat bij Amerikaanse auto's je de ontluchtingsnippel open moest zetten als je de remcilinder terug duwt.Anders is er een mogelijkheid dat je kleppenblok defect kan raken.Komt iemand dit bekend voor???...In het boek heb ik dit nog even nagezocht,maar kon hier niks over vinden.
Vele dealers in de regio opgebelt,daarbij zat ook de importeur bij...niemand kende dit probleem.
Lijkt in mijn ogen dat alleen het ABS kleppenblok nog voor dit probleem kan zorgen.
Is iemand bekend met dit probleem.Hoeft niet perse deze auto/type te zijn of misschien nog een goed advies.