Vastloper bij warmdraaien motor na vorstnacht.

8 reacties

Merk
Peugeot
Model
406
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 04-03-2005 19:56

[27339] Vandaag een vreemde ervaring meegemaakt met een Peugeot 406

2.2 ltr 16V van ongeveer 2001.

Klant wil auto vanmorgen na de strenge vorstnacht warmdraaien.

Na enige tijd auto slaat af en motor zit muurvast.

Auto op de brug gezet, na ontdooien motorolie afgetapt komt er eerst een kleine hoeveelheid water. daarna olie.

Mijn vermoeden is dat ijsvorming de oliezeef heeft verstopt en de smering niet op gang gekomen is.

Water is geen koelvloeistof, olie is ong. 3000 km geleden ververst.

Is dit een euvel wat meer voorgekomen is, en wat kun je er tegen doen.

Klant rijdt lange afstanden.

Wie reageert?

Gerard van Ingen