distributieriem gebroken en geen schade?

4 reacties

Merk
Volvo
Model
440
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1995
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 27-11-2003 1:15

[6637] bij een volvo 440 18OO benzine mot. B18U 90 pk is een nieuwe distributieriem gemonteerd nadat de oude gebroken is. De motor draaide zonder dat er motorschade was. geen kleppen geplooit, poulies niet verschoven, ... Nu 5000 km later draait de motor niet mooi stationair, en schokt bij het rijden. Klepspeling nagemeten en is 0,55 mm waar maximaal 0,45 is toegestaan. men hoort de kleppen ook duidelijk tikken. Het zijn hydraulische stoters met pastillen. nu is mijn vraag of het mogelijk is dat er enkele hydraulische stoters defect zijn of ik enkel maar de kleppen hoef te regelen. (dikkere pastillen steken).

alvast bedankt