verschildrukmeter

3 reacties

Merk
Ford
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 25-11-2003 13:12

[6563] Hoi allemaal,

Heb hier een mondeo benzine/gas uit '97 en deze loopt stationair onregelmatig. Heb de storingen uitgelezen en deze gaf een fout aan in de regeneratieklep. heb ondertussen de EGR-klep afgesloten en voor de zekerheid ook de lambdasensor vervangen( hier liep de auto wel iets beter door)

Nu is mijn vraag het volgende: Ik heb nog een meting verricht aan een sensor die volgens mijn gegevens de naam heeft Verschildruksensor en met rubberen slangetjes verbonden is aan een leiding van de EGRklep. Deze geeft geen signaal af. Volgens gegevens zou hier normaliter een spanning van 0,7 V moeten verschijnen op de multimeter. Is dit het gevolg van een afgesloten EGRklep of kan dit de oorzaak zijn van het slecht stationair lopen.

groeten