Geplaatst: 22-10-2006 1:00
[66343] Hallo,
Ik heb hier een passat variant met een AVF PD motor die stationair erg stottert en niet mooi rond loopt. Tevens rookt hij dan veel zwarte rook. Wanneer hij even een minuutje loopt gaat het al weer een stuk beter. Geen foutcodes in het systeem en de motor trekt goed. Bij een eerder bezoek aan de garage is de diagnose gesteld van een defecte pompverstuiver, deze is vervangen maar geen resultaat. Bij het uitlezen van de meetwaardeblokken op de inspuitwaardes zie je wel dat in de eerste minuut de inspuithoeveelheid bij de eerste cilinder zeer hoog is ca 2,90 mg/slag, terwijl de anderen allen aan de min kant zitten ca -0,50 en nog iets lager maar niet buiten de tollerantie van -2,5 en -2,5 mg/stroke.
na een tijdje zakt de waarde van cil 1 weer naar beneden en gaat hij beter lopen en is het roken ook minder.
Weet iemand waar ik het zoeken moet.? verkeerde montage pd verstuiver of EGR die open staat?
gr Henk