Geplaatst: 23-10-2006 20:30
[66466] Hallo,
Het volgende is het geval.Bij een koude motor ''tikt'' er wat in het blok,en weet niet waar het vandaan komt.
Zodra de temp verder toeneemt ebt de ''tik'' weg. De olie is net ververst bij een handelaar, en is gevuld met een half synt. motorolie 10w40 merk onbekend. Heb begrepen dat de dealer deze olie ook gebruikt. De ''tik'' lijkt niet echt van een stoter afkomstig te zijn, want als de vuldop word weggenomen dan word de ''tik'' niet luider! De auto heeft nu 80.000km. gedraaid. Heeft iemand dit eerder aan de hand gehad?
Iedere suggestie's zijn welkom. Alvast bedankt.
Gr. Ralph