C4 op LPG

4 reacties

Merk
Citroën
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
1400
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof
LPG

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 20-11-2007 19:24

[93300]Toen ik veranderde van werkgever, moest ik plots heel wat meer km's bollen. Daarom besloot ik een LPG installatie te laten inbouwen.

Bij een erkend monteur liet ik een "Prins VSI" installeren. Ik koos voor de degelijkste uitvoering (volgens de installateur) en mocht daarvoor € 2600 neertellen.

Na 200 km op gas ging het lampje "Storing Emissiesysteem" branden. Terug naar de installateur > Gereset > Terug OK.

Helaas slechts voor 200 km. Ik ben nog een drietal keer teruggegaan, maar de waarschuwing kwam steeds terug na ± 200 km.

Gezien ik er verder niets van merkte ben ik zo maar blijven verder rijden. Ik heb ondertussen gemerkt, dat wanneer ik ± 400 km op benzine rijdt, het lampje dooft.

Maar na een maand begon de motor te sputteren bij het vertrekken. Hij schakelt bij het starten op benzine en dan wil hij echt niet vooruit, ik krijg maar met veel problemen vermogen wanneer ik de toerenteller constant boven de 2000 tr kan houden, onder de 2000 tr is het vermogen volledig weg. Eens vertrokken heb ik echter geen problemen meer, na korte tijd schakelt hij op gas en dan rijdt hij probleemloos. Schakel ik op benzine, dan wordt elk kruispunt een nachtmerrie. Ik ben ondertussen bij 3 (waarvan 2 citroën-) garages langsgeweest, maar niemand kan blijkbaar vinden wat er aan de hand is. Buiten een reset die 200 km standhoud, ben ik nog niet geholpen. Ondertussen ben ik wel reeds heel wat Euro's kwijt, want er zijn twee lambdasondes vervangen, maar ook dat gaf geen resultaat.