tikken van hydraulische klepstoters

6 reacties

Merk
Audi
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 11-06-2004 23:08

[14268] Ik heb nieuwe hydraulische klepstoters gemonteerd,

maar die zijn niet van Audi dealer. Toen heb ik de olie ververst met nieuwe filter namelijk 0w40 kroonolie ingegooid. Het tikkende geluid is niet verholpen. Ik heb een nieuwe oliedrukmeter van midlock gekocht en heb ik de oliedruk gemeten. Oliedruk is bij stationair 4bar bij bedrijfs temperatuur. Bij gasgeven oplopende toerental komt de oliedruk tot 7.5 bar. Naar mijn weten moet de oliedruk genoeg zijn. De waarde van de oliedruk moet volgens ervaren monteur van volkswagen goed zijn.

ik heb toen daarna motorreiniger bij de olie toegevoegd en volgens gebruiksaanwijzing opgevolgd. Wat bedoeld is na 15 minuten draaien de olie weer afgetapt en weer nieuwe olie 0w40 gevuld. in die zin mischien of een kanaal verstopt is. het tikken is nog steeds niet verholpen maar hij tikt niet constant, het tikken komt terug en gaat weg. Nokkenas heb ik goed nageken op slijtage, die is goed.

Ik wil wel orginele hydraulische klepstoters monteren van audi dealer, maar ik ben bang dat het tikken niet weggaat. het tikken komt tog onder kleppendeksel vandaan.

weten jullie mischien waardoor dit komt en hebben jullie een tip om dit te verhelpen?

groeten asim