Koppeling of aandrijfas?

9 reacties

Merk
Volvo
Model
340
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1984
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 20-04-2005 10:27

[30094] Het autootje van oma, het kan haast niet anders een volvo 340 start wel gewoon, maar maakt een heel naar scherp geluid in de r en d, maar niet in de p en n. Bij de buurt van de koppeling, en aandrijfas helmaal vooraan onder de bak. Hij rijd ook niet meer weg, en is plotseling uitgevallen, en maakte dat geluid toen er 50 mee gereden werd. Toen wilde hij ook niks meer behalve herrie maken. Dat zou de aandrijfas kunnen wezen, hier zit rubber in maar dan hoort i dus te stinken. Dit is nog wel te vervangen en niet zo duur. Het zou ook de koppeling kunnen wezen, maar dan zou die niet in een keer uitvallen, teminste als hij het van te voren altijd goed gedaan heeft! (dan zou je dat moeten merken dat i slechter zou gaan)

Wie bied er uitkomst?