Geplaatst: 27-04-2005 17:58
Het betreft een HDI motor van de groep PSA. Bij een koude start draait de motor op 3 cilinders en dat tot de motor op temperatuur is (gedurende een 5-tal km) en dat alleen maar stationair. Als ik het toerental opdrijf tot pakweg 2000tr/min dan draait de motor normaal. laat ik het toerental terug zakken naar stationair dan draait ie terug op 3 cilinders. Als men gewoon op de weg rijdt voelt men daar niks van.
De gloeikaarsen zijn goed en ook de voeding ervan. Er zijn geen foutmeldingen of storingenscodes.
Ik vrees een beetje voor een injector of voor een software fout.
Heeft er iemand tips? Dank bij voorbaat.