Starten op 3 cilinders.

7 reacties

Merk
Mazda
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1992
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 19-10-2003 13:54

[5130] Auto van klant binnegekregen omdat de motor rookt tijdens starten en warmlopen.

De auto loopt in het begin op drie cilinders.

Daarna blijft de motor hoog stationair lopen met een hoog co (5.0).

Ik heb de temp. sensor vervangen,Bougie's,compressie gemeten,gaspot.meterdoorgemeten,luchthoeveelheidsmeter is goed.

Verder heb ik gekeken of er ergens sprake was van valse lucht,maar de motor blijft hoog stationair lopen.

Als laatste hoop heb ik de stelschroef van het co maar gangbaar gemaakt, het enigste wat ik nu bereikt heb is een goed co (gem.0.5 %)Wat zie ik nu over het hoofd??