Geplaatst: 21-01-2003 13:05
[1152] De auto heeft bij koude motor ( toerental: 2000 rpm ) ongeveer 15 km nodig om vervolgens een temp. te krijgen van 65-70 graden.
Rijd de auto vanaf koud met een iets hoger toental (2500-2800 rpm ) dan komt hij wel aan de 90 graden toe , maar heeft nog steeds 15 km nodig om dit te worden !
Auto heeft 294000 "gezonde" km gelopen , verliest geen koelvloeistof , en heb al tot 2 keer toe de thermostaat vervangen . Mij is wel bekend dat Audi de tdi's langzamer op temp. laat komen , zodat vervolgens de olie-temp. ook goed is .
Ook is dit een automaat , die wel heel vaak in de lage toeren gaat zitten , waardoor de belasting v.d motor minder is , en vervolgens ook minder snel op temo. zal komen !!
Alle reactie's welkom , en bijvoorbaat dank !