Geplaatst: 25-01-2006 21:46
[47757] Hallo, ik zit met het volgende probleem:
het betreft hier een 944 type 2 (automaat), na de auto verkocht te hebben zou ik de auto een afleverings beurt geven, toen de auto gewoon naar binnengereden, gestart met hulpaccu, auto liep even op 3 cilinders, daarna goed. Ik zou de bougies gaan vervangen en de accu, dus accu eraf poosje geen tijd meer voor gehad en nou een paar dagen terug weer hervat maar nu wil de auto niet meer lopen, hij krijgt wel brandstof maar geen vonk. heb me laten vertellen dat de bobine op beide aansluitpunten spanning moet hebben, en dat was ook het geval, maar als er gestart wordt zou een aansluitpunt massa worden waardoor er een vonk wordt gecreëerd, dit doet hij dus niet. Heb DME relais reeds vervangen, rotor ook die zag er niet zo mooi uit, maar hij loopt nog steeds niet, probleem is dus dat de bobine geen aansturing krijgt maar waar ligt dit aan? bdp sensor? computer? En hoe kan ik dit controleren en eventueel repareren? Hopelijk kan iemand mij helpen!
Alvast bedankt, mvg. Pieter Woudstra