Geplaatst: 29-09-2003 14:36
[4516] De auto werd naar hier gesleept omdat hij soms onder het rijden stilviel en dan niet te starten was soms als hij na verloop van tijd wel startte dan viel hij al binnen honderden meters stil.
Dit probleem hebben wij hier niet gehad, nu valt hij (vaak na zo'n 30 Km maar het kan ook eerder of pas na dagen zijn) stil onder het rijden, hij knalt twee keer heel hard en rijdt dan weer door.
De Dodge is van een Belgische vriend die in Belgie al bij verschillende garages was geweest zonder dat het probleem opgelost werd.
ECU: 6 cilinder multipoint single module computer laatste cijfers 79-7828
Vervangen of getest:
Verdeelkap en rotor en bobine zijn vervangen en ook de benzinefilter. De benzinepompdruk is getest en er zijn 2 relais in de zekeringenkas van de ECU getest en vervangen.
Een massa is gemaakt van ecu's rechtstreeks naar accu en alle verbindingen en spanningen zijn getest. Bougiekabels getest en drie vervangen alle bougies vervangen
PROEFRIJDEN MET SCOOP:
Storing treed op.
1e test -- ontsteking valt weg ejector signaal blijft..
2e test -- ontsteking valt weg Halsensor signaal blijft.
3e test -- ontsteking valt weg spanning bobine blijft
inductive sensor blijft.
Mijn CONCLUSIE nu:Ontstekingsmodule in ECU kapot.
VRAAG
Wie heeft er meer info, meer ideeen, ervaring met dit probleem of misschien zelfs een computer die goed is waar we even mee kunnen proberen of het probleem dan weg is.
Of misschien een goede gebruikte computer?