Distributieriem

6 reacties

Merk
Toyota
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 07-09-2005 22:23

[37925] Men moeder haar Corolla is nu 7jaar oud en heeft een 40.000km op de teller. Het is een 1300cc benzine 4E-FE motor. Zou het niet best zijn om binnenkort de distributieriem te vervangen vanwege de ouderdom? Spanrol en geleiderol zullen van 40.000km wel niet te veel geleden hebben denk ik.

Ben 20jaar en werk nu sinds een jaar in een Citroen-garage, veel Toyota ervaring heb ik dus niet. Iemand die me misschien tips kan geven voor het vervangen van deze riem?

Merktekens?

Riemspanning?

Dank bij voorbaat

Groeten