Loopt op drie cilinders

10 reacties

Merk
Opel
Model
Corsa
Type
Corsa-B
Onderwerp
Motor
Motorcode
X12XE
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 02-10-2006 17:07

Het probleem is als volgt, t loopt ook bijna uit de hand!Opel Corsa loopt op drie cilinders en na het meten van de compressie lag t vermoeden bij een verbrande klep of zo iets dergelijks! Kop gedemonteerd (heel veel werk) en tot de conclusie gekomen dat klepstoters van cilinder 2 van de inlaatzijde bleven hangen, alle klepstoters aan de inlaatzijde vervangen uit voorzorg! Auto gestart, nog niet goed en na proefrit weer compressie gemeten, cilinder 4 bijna geen compressie! Vermoeden ging nu naar de plunjer van de oliepomp of de afslagklep hiervan, ook deze gedemonteerd, gereinigd en weer alles in elkaar gezet was niks van slijtage aan te zien.

Nu zijn we veel uren verder, de carterpan zit er weer onder en loopt de auto nog steeds op 3 cilinders, de co-uitstoot is tevens ook erg hoog!

Wij zijn er van overtuigd dat t iets met de oliedruk te maken heeft,iemand suggesties!??!