Geplaatst: 02-10-2006 17:07
Het probleem is als volgt, t loopt ook bijna uit de hand!Opel Corsa loopt op drie cilinders en na het meten van de compressie lag t vermoeden bij een verbrande klep of zo iets dergelijks! Kop gedemonteerd (heel veel werk) en tot de conclusie gekomen dat klepstoters van cilinder 2 van de inlaatzijde bleven hangen, alle klepstoters aan de inlaatzijde vervangen uit voorzorg! Auto gestart, nog niet goed en na proefrit weer compressie gemeten, cilinder 4 bijna geen compressie! Vermoeden ging nu naar de plunjer van de oliepomp of de afslagklep hiervan, ook deze gedemonteerd, gereinigd en weer alles in elkaar gezet was niks van slijtage aan te zien.
Nu zijn we veel uren verder, de carterpan zit er weer onder en loopt de auto nog steeds op 3 cilinders, de co-uitstoot is tevens ook erg hoog!
Wij zijn er van overtuigd dat t iets met de oliedruk te maken heeft,iemand suggesties!??!