Geplaatst: 06-10-2003 18:32
[4718] De auto heeft in juni een nieuwe distributieriem gehad.Nu komt hij bij ons binnen met een stationair tikkende motor.Dit is een 3 a 4 tikken op een rij en dan weer een paar tellen stil en dan weer exact dezelfde riedel.Ook start hij slecht met warme motor.Koud weet ik (nog)niet.Volgens de foutleesapp.geeft hij foutkode 550 wat zou betekenen dat het inspuitmoment niet correct is.Met de VAG-Com geeft hij aan dat het inspuitmoment te veel afwijkt.
Wie herkent het probleem?We hebben de brandstofpomp timing gechecked en die staat verkeerd.Dit kunnen we niet verklaren.Is dit zo'n motor waarvan de krukaspoelie verdraaid kan zijn en zodoende de pomp verkeerd stelt?