Stationair toerental soms te hoog

15 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Astra
Type
Astra-G
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.7
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 23-12-2002 19:29

Bij een Astra X17DTL uit bouwjaar 2000 blijft soms bij gas loslaten het toerental "hangen" op 2500 tpm. Het storingsgeheugen heb ik uitgelezen > geen foutcodes. Onlangs is bij deze auto de luchtmassameter vernieuwd en de egr-klep schoongemaakt (vanwege ander probleem)dus hier lijkt mij de oorzaak ook niet in te zitten. Tevens heb ik de werking van de gaskleppot.meter gecontroleerd via de tester > ook hier geen afwijking gevonden.