Slecht schakelen

5 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 13-09-2005 21:12

[38301] Hallo allemaal,

Ik ben in het bezit van een VW Golf 4 1.6 (74Kw) uit 1998(99 model) met een DLP bak.

Het probleem wat ik voor wil leggen is het volgende:

Problemen met schakelen op het moment dat de motor warm is, als de motor koud is schakeld hij stukken beter, dan kan ik gewoon normaal op en omlaag schakelen. Maar zodra ik er een paar km mee gereden heb gaat hij soms niet meer in zn versnelling, of heel erg zwaar.

Nu ben ik met dit probleem al bij de VW Dealer geweest en die hebben bij speciale olie aangesmeerd die bij schakelproblemen gebruikt word en soms de oplossing bied, maar in dit geval dus niet.

Ook wil ik graag weten of de kunstof kogel die aan de schakelstang, die vanaf de schakelpook naar de bak toe loopt en aan het mechanisme zit, speling mag hebben, deze heeft namelijk speling en ik weet niet of dat toelaatbaar is.

Iemand die mij verder kan helpen met dit probleem?

BvD,

Dennis