Timing distributie

2 reacties

Merk
Audi
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2005
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 17-09-2005 19:50

[38545] Dag collega's

Ik heb hier een A8 3.7 uit 2000 met motortype AQG. Deze auto kwam met een koelwater-lekkage wat de waterpomp bleek te zijn. Bij demontage van de distributie kappen zagen we ook hoe ontzettend slap de spanning van de dis-riem was als gevolg van een verkeerde afstelling. Riem en pomp zijn vervangen, de autom spanner is ingedrukt en geblokkeerd, alleen is er nu de twijfel als gebrek aan info over deze auto welke richting we de spanrol moeten draaien om de riem op voor-spanning te zetten. Het zat rechtsom maar volgens mij hoort het linksom. ( de oude riem is bij een andere garage vervangen en zat er pas 10.000km op). Heb helaas zelf geen technisch naslagwerk van deze auto. Is er iemand die ervaring heeft met deze motor?? b.v.d Jerry