vermogensprobleem bij vollast

2 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Transporter
Type
T4
Onderwerp
Motor
Motorcode
2.5 TDi
Eerste inschrijving
januari 1996
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 30-10-2003 18:37

Als deze auto vermogen moet leveren boven ongeveer( in de 2e en 3e versnelling bij 4000 tpm, en in de 4e en 5e versnelling bij 3200 tpm) dan gaat die overslaan en geeft dan blauw/witte rook. Hij geeft dan een fout aan op de inspuitbeginregeling (code: 0226). Dan regelt hij zijn inspuithoeveelheid af op 25 mg/slag en staat hij vast. Terwijl deze inspuithoeveelheid daarvoor steeds varieert en schommelt rond een waarde van 34 en 38 mg/slag. Basisinstelling is goed. Sensoren die meetbaar zijn (gaspedaalsensor, luchtmassameter, turbodruk, temperatuursensor) geven een juiste waarde aan, ook op het moment wanneer de storing zich voor doet.

Wie heeft een oplossing