motor stopt met lopen bij 4000 toeren.

6 reacties

Merk
Ford
Model
Focus
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 13-01-2005 20:09

[24185] Hallo,

Ik heb een Focus binnengekregen die niet meer wou lopen. Na het uitlezen bij de dealer kwam het er op neer dat de brandstofpomp kapot was gegaan. Dus een nieuwe erop gezet met nieuwe leidingen en verstuivers. Nadat de pomp was ingeleerd in het computersysteem leek alles heel goed, maar bij ongeveer 4000 toeren gaat het storingslampje branden en houdt de motor op met lopen. Echter de naald van de toerenteller blijft op 4000 staan, totdat de auto van het contact af word gezet. De auto start daarna weer normaal, loopt heel normaal en doet alles goed, totdat je weer bij het gevreesde toerengebied komt. De aanvoerleiding van de pomp is ook vernieuwd met als gevolg dat de auto het twee dagen goed heeft gedaan. De gaspedaalsensor vervangen heeft ook geen enkel effect gehad.

Iemand van jullie enig idee?