geronk in het achterwiel

3 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Bora
Type
Onderwerp
Motorcode
tdi
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 05-08-2006 21:44

[61278] Beste techneuten

Ik heb een vw bora vierwielaandrijving.

Wanneer ik ongeveer 70 km per uur begin te rijden krijg ik achteraan een flink geronk te horen.Is net of het komt uit mijn differentieel maar wanneer ik mijn koppeling indruk zou dat toch moeten minderen? Nu heb ik de wagen op de brug geplaatst en aan de achterwielen gedraaid.dan hoor ik wel een groot verschil in de wielen links en rechts naamelijk het rechtse wiel zoemt veel harder dan het linkse.Dus denk ik toch vooral meer aan een rollager in het wiel zelf.Kan iemand mij dat beamen.

Dank voor jullie reactie