Berlingo Diesel met Lucas-pomp rookt koud

2 reacties

Opgelost

Merk
Citroën
Model
Berlingo
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.9D
Eerste inschrijving
januari 1997
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 13-03-2003 8:24

We hebben in een Citroen Berlingo 1.9D een complete ruilmotor van VEGE gemonteerd.Loopt verder prima, maar rookt bij de koude start vreselijk.Rook is blauw/grijs, en volgens ons is de brandstofpomp niet goed of niet goed afgesteld.Pomp is ook meegeleverd (gemonteerd en al).Iemand een idee of dit is bij te stellen of dat er een andere oorzaak voor dit verschijnsel is?

Het betreft een Lucas pomp en bouwjaar is 1998.