Geplaatst: 26-10-2003 9:11
[5396] Goede morgen collega`s, Ik kreeg gisteren een A6 2.5 TDI van 1998 binnen met de klacht: pakt slecht aan, rookt heel erg, en de motor rateld, nagelt, kortom veel herrie.
Motor gestart, en inderdaad enorme herrie, het klink alsof de distributie een tand verkeerd staat.
Ik heb gecontroleerd voor zover mogelijk de spanning van de Distr.riem, dit lijkt goed.
DTC met autodiagnos tester geeft code: 550 injectie start-regeling
Bij het meten van meetwaardeblokken zie ik bij het inspuitmoment geen waarde deze blijft op 0 staan, terwijl de berekende waarde dan op 7 graden staat.
Verstuiver-bewegingsensor (ohmse waarde) gemeten: 110 Ohm
Inspuitmoment verstel solenoid (in de br.st. pomp) 9,6 Ohm
Spanning/aansturing op solenoid gemeten, ongeveer 1 volt, blokspanning met een dutycycle van 95 % naar massa, dus bijna geheel aangestuurd.
Ik heb het idee dat of de distributie versprongen is ???
Of dat de inpuitmomentregeling niet juist functioneert ???
Vraag:
Moet de solenoid (inspuitmoment versteller) ook een tikkend geluid maken bij het aanzetten van het contact ?
Is het inspuitmoment mininmaal of maximaal bij een dutycycle van 95 % ?
Welk scope-beeld moet zichtbaar worden bij de verstuivernaald-bewegingsensor ?
Is er een simpele manier om de distr. timing te controleren ?