start en draait koud slecht.

11 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Golf II
Onderwerp
Motor
Motorcode
GTI 8V
Eerste inschrijving
januari 1990
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 30-01-2003 19:28

Het gaat om een golf II van '90 die verder in goede staat verkeerd.

bij koud starten slaat ie slecht aan, en als ie dan aanslaat, loopt hij op 3 cilinders en valt regelmatig stil.

Ook komt het voor dat hij net 800 toeren draait op drie cilinders bij volgas.

Echter naarmate de motor warmer wordt gaat deze steeds beter lopen, en boven de 50 graden mankeert er niets meer aan.

Om een en ander uit te sluiten hebben we nieuwe bougies gehaald,

het signaal v/d koelvloeistofsensor en de bedrading gecontroleerd, de ECU, de ontsteking, de injectoren, de luchtmassameter, de hoogspanningskabels en het contactslot verwisseld, maar het euvel blijft zich steeds voordoen.

Het betreft dus een digifant L-jetronic systeem met katalysator.

Ook hebben we nog olie met verschillende viscositeitsgetallen geprobeerd ivm de hydraulische klepstoters.

Wie heeft hier een idee over, of heeft er ervaring mee?