Geplaatst: 04-09-2006 21:04
[63312] dag allemaal,
ik heb een probleem met een ford ka:
wanneer je een constante snelheid rijd en het gas los laat blijft de auto deze snelheid rijden, als je dan de koppeling intrapt valt het toerental meteen terug naar stationair toerental. Als bv 70km/h rijdt en afremt tot bv 50km/h en geen gas geeft blijft hij 50km/h rijden, tijdens het remmen heb je niet het gevoel dat de motor tegenwerkt.
Het maakt geen verschil of de motor warm of koud is, ook buitentemperatuur of nat of droog weer maken geen verschil
De gasklep sluit goed en is gereinigd, ook de kanalen van en naar de stappenmotor zijn schoon ook de afdichtingen zijn aanwezig en in goede staat.
de stappenmotor en gaskleppositiesensor zijn al vervangen, ook heb ik de modificatie aan de stekker van de gaskleppositiesensor al uitgevoerd. de auto heeft laatst een grote beurt gehad waarbij filters, bougies + kabels vervangen zijn en de kleppen zijn gesteld.
Voordat de stappenmotor is vervangen was het probleem dat de auto afsloeg als je de koppeling intrapte.
Het probleem waarvoor de gaskleppositiesensor + stekkermodificatie is uitgevoerd, is dat de motor veel toeren ging maken als je de koppeling intrapte en het gas los liet
Heeft er iemand nog een idee wat de oorzaak van dit probleem kan zijn?
mvgr Dick Wouters