Rook en draait niet lekker

4 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Transporter
Type
T4
Onderwerp
Motor
Motorcode
2.4 D
Eerste inschrijving
januari 1991
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 05-01-2004 22:22

Collega's,

Onlangs hadden we een T4, 2400d AAB motor over de vloer met een defecte motor. Deze motor kreeg van ons nieuwe zuigers en een ruil cilinderkop, ook de injectiepomp werd hersteld (lekte) en de verstuivers zijn gereviseerd. De koude motor slaat onmiddelijk aan, maar draait precies met één cilinder minder. Dit verdwijnt min of meer bij warme motor en is volledig weg bij 2500 tpm. De compressie is goed (onderling verschil max 3,5 kg), voorgloeiing is ok en distributieafstelling lijkt ons ook ok. Voor het overige rijdt hij zeker niet slecht, alleen stationair hoor je precies (vanuit de wagen) dat er één cilinder min of meer achterblijft. Waaraan denken jullie nog? Alvast bedankt voor jullie reacties.