slecht aanslaan na enkele minuten staan.

13 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Astra
Type
Astra-G
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.7
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 20-12-2003 11:32

Wij hebben voor de handel een Astra uit 2000 binnengekregen met een storing. Bij schoonmaken van de auto kwamen wij in de kofferbak een brandstofpomp tegen (gebruikt en gedemonteerd)

Het lijkt erop dat de brandstofpomp is vervangen en de auto zo door is verkocht.

De storing is het volgende. Bij het starten wil de auto moeilijk aanslaan. Er moet echt doorgestart worden voordat de motor pakt. En dan slaat hij gelijk de eerste keer weer af. Na nog een keer doorstarten wil hij dan lopen. Even gas geven en motor loopt als een zonnetje. bij uitzetten van de motor en dan gelijk weer starten ook geen probleem. Maar als tussen uitzetten en opnieuw starten enkele minuten zitten wordt het aanslaan al moeilijker. Net of loopt hij dan even op 3 cilinders totdat je even goed gasgeeft. Daarna weer normaal.

Heb storingcodes uitgelezen en een storing die steeds terug komt is de volgende: P 1335 - toerentalsignaal motor/ pompst.app.signaal niet logisch. Bij het wissen van de fout met lopende motor blijft de fout weg. Deze komt pas bij het starten weer terug op het moment dat de motor moeilijk wil aanslaan.

delen die vervangen zijn: waarschijnlijk brandstofpomp, retourslangetjes en eindstop. Koperringen van aanvoer-en retourleidingen