Hoog toerental

3 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 15-08-2005 19:14

[36659] Alweer een lange tijd geleden heb ik bij mijn Golf IV 1.6 het gasklephuis schoon gemaakt met een beetje remolie en een tandenborstel, omdat hij bij gasloslaten afsloeg. Dat had het gewenste resultaat en ik heb er lange tijd geen last van gehad. Totdat onlangs het stationaire toerental weer wat onrustig werd en mijn vrouw meemaakte dat hij kort na het wegrijden na een koude start, ineens 4000 toeren liep. Na het gasklephuis schoongemaakt te hebben liep hij 1400 toeren stationair en moest hij dus opnieuw ingeleerd worden. Dat is gedaan bij een vw dealer en nu loopt hij weer keurig staionair. Echter is hij onlangs weer een keer op 4000 toeren blijven staan. Motor afzetten en opnieuw starten is dan voldoende maar het is niet helemaal zo als het hoort.

Wie weet een oplossing??

alvast bedankt Ruurt Visser (wegenwacht)