Lpg en op 3-cilders

6 reacties

Merk
Toyota
Model
Avensis
Type
Onderwerp
Motorcode
1.8
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
LPG

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 12-09-2006 11:15

[63812] Auto heeft storingslampje branden en loopt op 3 cilinders op gas. Op benzine loopt hij wel rond , maar boven 3000 toeren houdt hij in.

Het blijkt dat hij op de 2e cilinder op gas hapert. na uitlezen - misfire 2e cilinder -en resetten loopt hij op benzine weer perfekt, maar op gas nog steeds 3 cilinders. Met stethoscoop luisteren blijkt de injector niet te horen tikken, wat de andere 3 wel doen. Aansturing met scoop gechecked, blijkt dat hij op de 2e cilinder geen aansturing geeft op de gasinjektor.

De injectoren van 2e en 3e cilinder omgewisseld geeft het verrassende resultaat dat de auto op gas op 2 cilinders gaat lopen en zowel de 2e alks 3e cilinder niet meedoen (hoorbaar).

Weer teruggemonteerd wel weer op 3 cilinders.

Weet iemand wat hier aan de hand is? Geeft een injektorstoring ook een fout aan de aansturing door of is het toevallig dat zowel de injektor stuk is gegaan als de aansturing?

Auto gaat komendse maandag naar een lpg-specialist, maar ben zelf benieuwd of er voor die tijd nog iets aan te doen is.