z12xe loopt op 3 cil

9 reacties

Opgelost

Merk
Opel
Model
Corsa
Type
Corsa-C
Onderwerp
Motor
Motorcode
1.2
Eerste inschrijving
januari 2001
Brandstof
Benzine

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 01-08-2005 21:22

Hallo allemaal,

Ik heb een z12xe die op 3 cil loopt,cil 4 doet niet mee.Lektest geeft 5% lek aan,compressie test geen uitslag op meter.Kop gede/monteerd conclusie kleppen kleven.Alles weer dicht,nog dezelfde klacht.lek/compressietest weer hetzelfde.Olie druk gemeten is 4 bar maar moet 1,5 bar zijn.Overdruk plunjer gede/monteerd klacht is nog steeds hetzelfde.

Druk ik de klepstoters leeg en bouw alles weer dicht loopt de motor ongeveer 5 min goed,daarna komt klacht langzaam weer terug.

WIE O WIE weet wat er met deze motor is,ik word langzaam gek.

ben nu 3 dagen verder en nog niets opgeschoten.

alvast bedankt.