voedingsspanning koelvloeistoftemperatuursensor te hoog?

7 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2006
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 17-09-2006 15:58

[64127] Ik heb hier een golf tdi met een probleem. Soms wil de auto afslaan of gaat stotteren. Het lampje van het voorgloeien gaat dan knipperen, de meters op het dashboard vallen uit. Na een paar tellen is alles weer normaal. Als ik de auto uitlees krijg ik geen foutcode. Iemand vertelde mij dat er dan een probleem in een stekkerverbinding moest zitten. De computer zou dan reageren alsof je het contact af zet en dat is de reden dat er geen foutcode in kwam. Nu was ik begonnen om alle zenders en aansluitingen te controleren op hun goede werking en ik stuit meteen op een probleem. De koelvloeistoftemperatuursensor(4 aansluitingen) heb ik gecontroleerd (weerstand tussen pin 1 en 3 oke), maar op de stekker zou op pin 3 5 volt moeten komen staan met het contact aan en de stekker los (accuspanning op pin 1).

Echter meet ik hier 7,3 volt! (pin 3)

Heeft iemand hier een verklaring cq oplossing voor?

alvast bedankt.