rookt

9 reacties

Merk
Peugeot
Model
306
Type
Onderwerp
Motorcode
1.9 td
Eerste inschrijving
januari 1995
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 27-09-2006 20:01

[64775] Ik heb hier een peugeot 306 td staan die heel slecht starte en heel erg rookte. Het slechte starten is voor bij na dat ik de kabel van de koud start vervroeger is strakker heb gezet, maar nu rookt hij nog heel erg. direct na het starten is het blauwe rook wat lijkt op olie of teveel brandstof en tijdens het rijden walt die steeds dikke zwarte rook pluimen of tewel roet pluimen. Tandriem is wel aan vervanging toe hij heeft ondertussen 240.000 km gelopen. Zou het kunnen dat de pomp iets van tijd af is? Heeft iemand dit probleem eerder gehad.

Groet Thijs.