Geplaatst: 10-08-2005 10:15
Ik heb bij een volvo 440 uit jan. 1994, het nieuwe type, de ECU vernieuwd.
De auto is rijdende opgehouden en ik kreeg nergens een signaal en de relais bij de ECU tikten ook niet, nu heb ik de ECU vernieuwd, ik hoor de relais mooi tikken, hij krijgt benzine en hij vonkt ook, maar de motor wil maar niet lopen.
Tijdens het starten loopt hij soms ''vast'' alsof de benzine niet goed verdampt of verbrandt. Bougies had ik al vervangen en de kabels en verdeler vorig jaar al. De rotor draait ook gewoon en de ontstekingsvolgorde zit ook goed op de verdeler.
Moet de ECU opnieuw ingeleerd worden? Of is er iets wat ik ben vergeten?
Wie heeft dit al eerder meegemaakt en heeft de gouden tip?
Met vriendelijke groet,
Frens