turbodruk

18 reacties

Opgelost

Merk
Volkswagen
Model
Golf
Type
Onderwerp
Motor
Motorcode
TDi 110 pk AHF
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 21-04-2002 9:16

De auto gaat in noodloop als je dus lang doortrekt in zijn 3 of 4 en 5.(code 17965 Laaddruk grens overschreden)(2650mbar)Bij het op trekken heb je er eigenlijk geen last van dan trekt hij als een lier. Dat is volgens mij normaal bij die turbodrukken maar als je hem te lang aan houdt dus de druk blijft te lang boven de grens van 2200mbar dan zegt de ecu natuurlijk dat dit allemaal niet meer kan.Nu zat de variabele regeling vast.Deze is na een service los gemaakt maar en het is nu wel beter de druk wordt nu geen 2600mbar meer maar nog te hoog 2450mbar.Zou het dan nu nog in de sturing kunnen zitten.Dus in het vacuum regelingetje tegen het schutbord.Ik weet het niet meer.De slangetjes zijn allemaal vacuumdicht, er komt volgens mij genoeg vacuum op(stationair 0,6 bar). Of kan het nog aan iets anders liggen.Ik heb dit nog nooit mee gemaakt en de dealer en andere collega's weten het ook zo gauw niet.