Motorprobleem 1.9 Tdi 110PK schokken

3 reacties

Merk
Volkswagen
Model
Sharan
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1999
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 02-07-2003 17:42

[2796] Sinds geruime tijd heb ik het gevoel dat het motorvermogen van mijn wagen niet meer is wat het was. (De garage kan niet vinden wat het is zonder alles te vervangen)

Sinds enkele dagen heb ik nu ook het probleem dat mijn wagen begint te schokken bij het accelereren. (enkel vanaf 3° versnelling) zo zijn enkele schokken voelbaar waarbij de wagen inhoud, maar zich direct herpakt. (soms pas na 2 à 3 schokken)

Vandaag was het zo erg, dat mijn wagen bij het inhalen van een vrachtwagen,(op de juiste versnelling, zonder te hoog in toeren te gaan) begon te schokken. Deze keer ging het echter niet vanzelf over, het toerental viel terug naar 1300tr/min en niets kon daar verandering inbrengen (ook niet terugschakelen of zo)

Aan de kant van de weg bleef de wagen 1300tr/min draaien in vrijloop.

Pas na het uitschakelen van de motor en te herstarten kon ik mijn weg verderzetten op een normale manier. (met uitzondering van de lichter schokken)