Geplaatst: 12-02-2003 8:45
Lancer GLXiaut, 1990, 261000 km; al jaren vrijwel probleemloos.
Na korte rit op snelweg met 140km afslaan van motor bij vaart minderen op afrit. Geen check engine signaal. Kan direct weer starten en verder rijden. Heb thuis de verdelerkap vervangen (was flink geoxydeerd). Probleem lijkt opgelost, maar vraag blijft of onderdelen van de ontsteking wel/niet defect zijn. Ontstekingstrafo van sloperij kost 150 euro, is dit een normale prijs en heeft het zin om deze als reserve aan boord te nemen ?