op 3 cilinders lopen

18 reacties

Merk
Ford
Model
Mondeo
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 1998
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 12-07-2005 15:45

[34727] beste collega's we hebben hier een mondeo uit 1998 een 1.8 16v wagon deze loopt op g3 instalatie lpg motor code RKB/F/H/J/K.

Deze auto kwam binnen met het probleem dat hij te hoog stationair liep. Het probleem zat in de stappen motor/lucht regelklep.

Na deze reperatie was het probleem weg maar met de proefrit kreeg ik een backfire.

Vanaf dat moment loop de auto stationair af een toe op 3 cilinders en blijven de backfire's terug komen.

Het op 3 cilinders lopen doet hij ook op benzine alleen hebben we geen backfire's meer.

We hebben de bougie's de bougie,s-kabel al vervangen.

Zonder resultaat. Ook geeft hij geen fout-codes aan op dit gebied, allen dat de evap solenoid niet goed werkt.

En af en toe dat de tempsensor een te hoge waarden heeft.

Weetiemand raad want wij weten het niet meer alles wat we gemeten hebben en kunnen meten is goed.