Geplaatst: 14-07-2005 23:48
[34883] Ik heb vanmiddag de waterpomp vervangen van een safrane uit 94 met een 2.2 benzine motor. alleen bij het terugmonteren is er een afstandsbusje uit een distributiekapje tussen tandwiel en riem terecht gekomen, dat busje bleek er achteraf verkeerd om er in gezeten te hebben dus heb ik waarschijnlijk met het insteken van de bout het busje er uit te hebben geduwd, maar goed starten, lopen en toen sloeg ie af, riem doormidden!
Nou is de vraag: hij is bij stationair gebroken, heeft dit gevolg voor de kleppen? Ik denk zelf niet, de nokkenas is vrij te draaien en alle kleppen doen zo te zien mee (klppendeksel verwijderd). Morgen is de nieuwe riem er, maar ik wil het alvast weten anders kan ik niet slapen :0