Motor in noodloop: raildruk te hoog

4 reacties

Merk
Volvo
Model
S60
Type
Onderwerp
Motorcode
D5
Eerste inschrijving
januari 2002
Brandstof
Diesel

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 23-01-2007 15:31

[72691] Goedemiddag,

Heb hier een S60 D5 binnengekregen in noodloop. Motor uitgezet en weer gestart en probleem was weg ( liep niet harder dan 2500 t/min ) . Storing uitgelezen:

2501 Drukbewaking rail druk te hoog,

2505 Raildruk plausibiliteit lekkage en regelafwijking

Raildruk geeft nu bij proefrit goede waarde, motor trekt goed.

Gaan deze raildruksensoren wel vaker defect? Mischien defecte verstuiver?

Wie heeft dit vaker meegemaakt? Ik bij deze motoren nog niet en mijn dealer ook niet vaak.

René