Geplaatst: 05-02-2007 10:58
[73581] Hallo,
wellicht nog geen gigantisch probleem, maar het valt mij op en het stoort me, en dit gaat om mijn eigen auto.
Ik heb een safrane 2.5, welke na 330.000km nog altijd super loopt. Stationair perfect, geen horten en stoten, motor klinkt nog als een zonnetje.
Nu als ik in zijn vrij heel rustig de toeren op laat komen, dan tussen 2000 en 2500 is er een duidelijke trilling voelbaar! De auto schudt dan echt n beetje. Daaronder en daarboven is t weer weg. Ook heb ik het idee (nu ik dit gevoeld heb) dat de auto bij een cruise-snelheid passen bij die 2000-2500 toeren hij ook een beetje inhoudt. Maarja dat kan ook tussen de oren zitten, het is nu alleen voor mij merkbaar, passagiers voelen t niet :)
Pas grote beurt gehad, olie, bougies, luchtfilter, gasklephuis gereinigd, alles gedaan. Is dit gewoon een ouderdomsverschijnseltje (klepjes die niet 100% meer sluiten) of misschien zegt iemand hé dat ken ik van die motor (volvo 2.5 !)
.