Nissan Maxima niet aanslaan

1 reactie

Merk
Nissan
Model
Type
Onderwerp
Motorcode
Eerste inschrijving
januari 2000
Brandstof

Garageforum

Lid sinds: 11-06-2007

Bijdragen: 211184

Geplaatst: 25-09-2002 15:11

[753] De nissan V6 uitgerust met handbak en EGI gas installatie heeft het volgende probleem: slaat slecht/niet aan.

Verzuipt en slaat soms terug (heeft per cilinder eigen bobin

Als de temperatuur zender wordt losgenomen en vervangen wordt door weerstand van 270 Ohm slaat hij soms aan.

Op het moment dat hij niet aan wil slaan mist een van de bobines signaal van het Motormangement (op scoop blijkt dit op een ander bobine er bij te komen(daarom terug slag)).

Als de motor loppt worden wel alle bobines goed aangestuurd.

Dubbele Krukaspositie sensor: 1 Hall gever op bak geeft signaal. 2 inductieve gever bij poelie geeft signaal.