Geplaatst: 11-05-2006 18:11
De motor (f3p) met mulitpoint injectie kan spontaan beginnen stationair slecht te lopen op twee/drie cilinders, ook houdt de motor in bij optrekken.
Wat hebben we reeds gedaan
Geheugen uitgelezen - Geen storingen
Injectoren reinigen - niet voldoende geholpen
Co- gemeten - Perfect
Lamdawaarde - Goed, regelt netjes
Klepspeling - Niks mis mee 20/40
Bobine vervangen - Hielp ook niet (zijn 2 dis-bobine`s)
Bougiekabels verv. - Geen resultaat
Temp. sensor verv. - Geen verbetering
Map sensor verv. - ook niets
Bij uitlezen van de verschillende meetwaardes van de computer viel wel op dat inspuittijd behoorlijk lang is ongeveer 4 tot 4,5 ms stationair terwijl deze volgens de gegevens maximaal 3,5 ms mag zijn. Vacuumslangen gecontroleerd op lekkage maar allemaal in goede staat. Spruitstukpakking staat in bestelling.
Iemand nog een suggestie wat het wel kan zijn.