Geplaatst: 06-06-2004 23:06
[14055] Bij een opel astra met de motor x16xel doet het volgende probleem zich voor.
Stationair draaid de motor met wisselend toerental, 700-900rpm
Bij losmaken van de gaskleppossitie censor loopt de motor keurig
875 rpm, de computer gaat dan natuurlijk op de noodloop.
Bij uitlezen geeft de computer 1% opening aan van de gasklep
en 0.46volt, bij losgetrokken stekker staat alles op 0, geef je dan iets gas gaat de meting toch naar ongeveer 8% (afhankelijk
hoeveer je de gasklep opend), waar komt deze berekening vandaan?
Het probleem is dat zolang de computer 1% opening meet, deze niet
het stationair lopen aktief maakt. ik kan geen vacuum lek constateren wat dit kan veroorzaken.
Wie heeft een oplossing?
Alvast bedankt Walter.